Vil du å klage på noe?

Skogbrand er et forsikringsselskap som både eksisterer for og eies av kundene sine. Derfor vil vi gjerne høre om det om du mener vi har gjort en feil, så vi kan løse det sammen. Du har flere muligheter når det er noe du er misfornøyd med, men det må skje i en viss rekkefølge. 

1: Fortell oss hva du er misfornøyd med

De aller fleste saker kan løses raskt, effektivt og direkte av en av våre kundebehandlere. Kanskje er misnøyen din resultat av at noe mangler, er blitt misforstått eller har gått galt i et system hos oss? Det aller meste kan løses med en prat!

Ring oss på telefon 23 35 65 00 fra mandag til fredag mellom 09 og 15, eller send kundeservice en epost på post@skogbrand.no, så skal vi forsøke å rette opp det som har gått galt så fort som mulig.

 

2: Be om å få saken din behandlet på nytt

Noen problemer er vanskeligere å løse enn andre. Hvis vi ikke ble helt enige, kan det hende friske øyne på saken kan hjelpe. Dersom vi ikke ble enige i steg 1, må vi nå få en skriftlig klage av deg. Den vil bli behandlet av vårt interne kundeombud. I klagen må du skrive kundenummer, eventuelt avtalenummer og skadenummer (Det kan du finne på Min Side), og fortelle oss hva det er som har skjedd og hva du mener er feil.

Send klagen til kundeombud@skogbrand.no på epost eller per brev til:

Skogbrand Forsikringsselskap Gjensidig
Rådhusgata 23B
0158 Oslo

Det er viktig at du klager direkte til oss før du går videre til et eksternt organ.

 

3: Klag til Finansklagenemnda

Er det ting som stopper helt opp mellom deg og oss, og vi ikke klarte å løse saken din i steg 2, kan du sende saken din til et eksternt organ: Finansklagenemnda . De kan ikke behandle din sak før vi har behandlet en skriftlig klage fra deg (se over for å sende oss en skriftlig klage). Dette er et bransjebasert klageorgan, som har lang erfaring i å avgjøre tvistesaker. De arbeider helt uavhengig av oss.

Finansklagenemnda tar bare imot skriftlige klager.