Mye skader kan gi noe lengre behandlingstid i sommer
Det har vært meldt inn mange skader hittil i år. På grunn av svært mye snøskader i vinter, og mange smågnagerskader i vår, har det vært en markant økning av henvendelser via telefon og på nett på forsommeren.
På grunn av ferieavvikling, kan det bli noe lenger ventetid på telefon i sommer. Vi anbefaler derfor våre kunder å sende oss en e-post, eller benytte seg av våre løsninger her på nettsiden vår.
- Mange henvendelser dreier seg om å etablere ny forsikring,
dette kan du enkelt gjøre selv via vårt bestillingsløp. - Lurer du på noe angående din eksisterende forsikring? Du kan finne svar på mye inne på Min Side.
Alt du trenger er ditt mobilnummer, innloggingskode sendes deg på SMS. - Ønsker du melde skade, kan du enkelt gjøre det via Min Side.
- Om du likevel ønsker å prate med oss, er telefonen åpen alle hverdager fra 09.00-14.00.
Har du meldt inn en skade til oss, vil vi ta kontakt med deg for å avtale tid for befaring av skaden. Ved befaring får du besøk av en takstperson fra Skogbrand, området som er skadet vil bli taksert for å avgjøre grunnlaget for eventuell erstatning.
Postutsendelser vil fremdeles være noe forsinket grunnet hjemmekontor.
Selv om behandlingstid og utsendelser kan ta noe lengre tid i sommer, gjelder både forsikringen og skademelding fra det tidspunktet du tar kontakt. Enten det er via e-post, telefon eller Min Side. Forsikringen settes i kraft fra midnatt etter mottatt bestilling.