Vi tilbyr EHF-faktura og eFaktura
Vi tilbyr EHF-faktura til næringskunder og eFaktura til privatpersoner. Begge fakturaformat forenkler betalingsprosessen.
Vi får mange spørsmål om vi kan sende faktura i EHF format, svaret er endelig ja! Er du næringskunde med organisasjonsnummer kan du nå motta såkalt EHF-faktura fra oss. Alt du trenger å gjøre er å sende en epost med ønske om mottak av EHF-faktura og ditt organisasjonsnummer til oss. For å kunne motta fakturatypen må du være registrert i ELMA, som er adresseregisteret for EHF. Har du spørsmål om hvordan du oppretter deg som mottaker av EHF-faktura anbefaler vi deg å ta kontakt med din lokale regnskapsfører.
Privatpersoner kan ikke motta EHF-faktura, her er det eFaktura som gjelder. Fordelen med slik faktura er mange, du kan enkelt se regningen i din nettbank før du bekrefter betaling, du slipper å taste KID nummer, og du kan skrive den ut. For å motta eFaktura fra oss må du opprette en eFakturaavtale i din nettbank. De ulike bankene har forskjellige måter å gjøre dette på. Vi anbefaler at du kontakter din bank om du har spørsmål eller problemer ved opprettelse av eFaktura.
Papirgebyr
Vi minner samtidig om vårt gebyr for papirutsendelse av forsikringsdokumenter. Ønsker du å unngå gebyret logger du enkelt inn på Min Side hvor du oppdaterer din kontaktinfo med at du ønsker å få forsikringsdokumentene pr. e-post. Mottar du allerede forsikringspapirene på epost i dag; da kan du bare slappe av.